Fandom

АСТРОУИКИ

Наблюдавайте! и с очи, и с телескоп

182pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Нова звезда Американското общество на наблюдателите на променливи звезди AAVSO съобщи, че в съзвездието Лисиче (Vulpecula, Vul), което е близо до съзвездието Лебед и добре се вижда в северното полукълбо през лятото, вероятно е избухнала нова звезда. Координатите й, към епоха 2000.0, са: a=19h 54m 24.64s d=+20o 52’ 51.9”. Новата звезда е регистрирана на 9 август 2007 г. В момента нейният блясък достига около 8m, което не позволява да се види с просто око. Но тя е напълно във възможностите на всеки телескоп. Опитайте!

Полярни сияния Вече започва есенният им сезон. Сега в нощното небе те ще се появяват по-често, отколкото през лятото. Смята се, че полярните сияния настъпват само след избухвания на Слънцето. Изхвърлянията на плазмата, предизвикани от избухването, достигат околоземното пространство и предизвикват геомагнитни смущения и сияния. Но това не е така. На Слънцето може да няма нито едно петно и да не настъпи нито едно силно избухване, нито коронално изхвърляне на маса, а полярно сияние да има. Така стана наскоро. Слънцето сега е много спокойно. Миниатюрното 966 петно не създава силни избухвания. Въпреки това, скоростта на слънчевия вятър рязко нарасна от 350 до 700 km/s. Високоскоростният слънчев вятър предизвика средна по сила магнитна буря на нашата планета. А на високите ширини се наблюдават полярни сияния. Тази снимка е направена във Финландия по време на изгрева. Небето е озарено - Слънцето вече се появява. А над него вдясно се вижда ивицата на полярното сияние. Емпирично е установено, макар и да е непонятно теоретично, че се случват сезони с полярни сияния, когато те се наблюдават по-често от останалото време. Е, очевидно е настъпил есенният им сезон. Следете небето!

Also on Fandom

Случайно уики