FANDOM

Cassiopeiamap

Съзвездие "Касиопея"

Астрономията не е запазена само за научните работници. Много астрономи-любители по света наблюдават и изучават небесните явления. И те като Галилей, а по-късно и Хершел и още много други известни астрономи се възхищават на спектаклите на небесната шир. Дори и обикновен ученик може пръв да забележи една комета или пък домакиня да проследи траекторията на изкуствените спътници. Точните наблюдения на една променлива звезда, направени от астроном-любител могат например да предоставят полезни данни на дадена обсерватория.

Наблюдаването дори и без телескоп или бинокъл също може да разкрие пред вас красотите и чудесата на небето. Важното е да знаете как да гледате и какво точно търсите. Можете да се научите да намирате и да идентифицирате съзвездията, да локализирате някои звездни купове, да наблюдавате Слънчевото затъмнение и някои комети. С малко по-голямо постоянство можете също така да проследявате внимателно пременящите се местоположения спрямо хоризонта на Слънцето, на Луната и на най-осветените планети. Можете да видите някои изкуствени спътници и да се порадвате на осветеността и дължината на следата, оставяна от някой метеор.

Но преди да започнете да наблюдавате с телескоп небето, научете се и се опитайте да се ориентирате с невъоръжено око.

За начинаещите астрономи няма да е трудно да открият Съзвездието “Касиопея”, тък като то е лесно разпознаваемо сред многото други на нощното небе и затова е препоръчително за да започнете с него.

То е във формата буквата М или W в зависимост от ъгъла, от който се наблюдава. През есенните нощи лесно се открива, тъй като е в близост до зенита. Неговите звезди са с магнитут между 2 и 3 и следователно са най-осветени през този сезон. В съзвездието има 90 звезди, които са по-ярки от 6 –та звездна величина. То се намира между съзвездията Андромеда на юг и Цефей на запад.